Kinderen aan de computer

In dit digitale tijdperk komen kinderen vaker en sneller in contact met computer en internet. Jongeren ontmoeten elkaar digitaal op websites als Facebook, Netlog, Myspace,…. Ze gamen samen, tweeten wat in hen opkomt,…
Jonge kinderen gaan online om spelletjes te spelen of tekenfilms te kijken op Youtube,…
Ook voor het maken van huiswerk hebben kinderen en jongeren steeds vaker computer en internet nodig.

Net zoals we onze kinderen begeleiden bij de eerste stapjes, de eerste fietstocht alleen naar school, of de eerste autorit achter het stuur, is het aan ons als ouder om de eerste stapjes in de digitale wereld bij te staan.

Maar, vooraleer u ongerust wordt over uw eigen computerkennis, er bestaan altijd hulpmiddelen.
Net zoals er loopwagentjes, steunwieltjes en rij-instructeurs bestaan, zijn er brochures en websites met handige tips voor ouders met internettende kids!

Stichting Mijn Kind Online uit Nederland heeft een website vol interessante tips en publicaties over hoe als ouder om te gaan met kinderen en internet. Voor scholen zijn er lespaketten en vormingen beschikbaar. Via links op de website komt u terecht bij (gratis) programma's zoals MyBee kinderbrowser en TimeSlot, waarmee u de toegang van u kind tot het internet in veilige banen kunt leiden.
f5c7s6.png

Click Safe is een website van Child Focus waar zowel ouders als kinderen interessante informatie en links kunnen vinden over een verantwoord gebruik van internet. Naast de info op de website zelf heeft Child Focus ook een Veilig Internet Hulplijn waarmee je contact kunt opnemen voor vragen over internetgebruik.
clicksafe.jpg

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License