Veilig Facebook

Veilig Facebook voor iedereen is een korte, maar zeer duidelijke brochure over de beveiligingsinstellingen van Facebook.
Op de website van de makers, Jan Willem Alphenaar en Peter Minkjan, lezen we het volgende:

"Waarom dit boekje?

Deze maand kreeg Facebook een Big Brother Award toegekend als organisatie namens Bits of Freedom voor het schenden van de privacy van haar gebruikers.

Wij zijn en velen met ons, van mening dat dit onterecht is. Jan Willem sprak hierover bij een nieuwsshow van Omroep Brabant en schreef er op 9 maart een blog over op Marketingfacts.

Onze boodschap is dat de gebruiker zelf de grootste schender van haar privacy is. De blog leidde tot veel bijval, maar het meest gehoorde commentaar is dat het voor niet iedereen duidelijk is hoe je dit moet instellen.

Gelijktijdig, onafhankelijk van elkaar, hadden we de handschoen opgepakt en waren begonnen met een artikel over hoe je je privacy moet instellen op Facebook. Om allebei geen dubbel werk te doen hebben we de handen ineen geslagen.

Daarom dit kleine boekje waarmee iedereen zelf zijn privacy beter kan beschermen."

Download hier het gratis boekje.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License